Nytt år!

Ja nu har vi passerat både julafton och nyårsafton och det har varit smärtfritt.
Julafton firades hemma hos oss med mor och far och brorsan och hans son, svägerskan jobbade kväll så hon kunde inte komma.
Barna blev nöjda med sina julklappar inget gråt och tårar inte istället jublades det när paketen öppnades.

Annandag jul var vi bjudna till mina föräldrar på gomiddag en trerätters hur gott som helst det vattnas fortfarande i munnen när jag tänker tillbaks på vad vi åt. Till förrätt var det en ljusungsbrödskorg som innehöll en röra som bestod av hummer räkor mm, till varmrätt serverades lammkött och pressad potatis och en grön sallad, till efterrätt fick vi kräm brylé hur det stavas vet jag inte men gott var det.

Nyårsafton firade vi hemma bara familjen, men jag bjöd ändå på förrätt varmrätt och efterrätt. Kvällen blev lugn och trevlig, vi var ut och sköt raketer flera ggr under kvällen och när tovlslaget kom så gick vi ut och skickade upp raketerna som var kvar.

Nu har vi trettondagen att se fram emot, pojken min ska på hockeycup till Piteå, men jag jobbar så jag kan inte följa med men dom andra kan så jag får höra hur det gått när dom kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Ingmari Öhman

Bra att annandagsmiddagen var till belåtenhet. Det är inte klokt vad man har vräkt i sej mycket dessa dagar! Törs bara inte ställa mej på vågen! Hoppas att det går bra för dem på cupen och att de har skoj!!

Kram!

2012-01-03 @ 17:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0